Monday, July 12, 2010

aku dan hati


















ini kisah aku dan hati. krn smuany bmula dari sini. hny tuhan dan hati y mgetahui apa yg aku rasa. ku ingin tampak tenang stenang lautan yg biru airnya. ku ingin damai bak sang bayu mhembuskan nafasnya. "Rahsia d hati tak siapa yg tahu" sngguh aku myukai tagline novel kau ntukku ini. benar..hanya DIA yg tahu ap yg trsirat d dlm hati kte. aku..hny aku sahaja yg tahu jiwa ini resah bgelodak. apakah ini smua. ingin ku tangisi. tp ku tahan. biarlah hanya hati yg sayu dan biarlah hanya hati yg mnangis. kerna ku tahu stiap apa yg blaku ad hkmahnya.

Abh, Ma, Mek..btapa aku mrindui mrk stulus hatiku. Smpai sahaja d bumi KL yg grsang ini. rndu pon bmula dan tiada nokhtahnya. aku yakin abah dan smua spt aku. mrinduiku. kerna aku lah pyeri kala snyi. aku lah phibur mrk. sngguh tenang dan bhagia hati ini bila mlihat mrk tsenyum dan ktawa dgn tingkahku. bahu abah yg ku urut. pipi ma yg slalu daku usap. blakang mek yg slalu ku sapu mnyak...aku ingin slalu bgitu. mceriakn mbahagiakan dan myenangkan org yg aku sayang. tp..demi mrk, aku bkorban..brada jauh dr cc mrk. ..

di sini, tiada apa yg blh mbuatkan aku lupa saat manis aku bsama mrk. kwn...hny mrk temani daku. tp tulah..mrk hny mbuat aku tsnyum tp tidak hatiku. aku mnangis. hatiku mjerit. aku tidak suke saat spt ini. air mate yg btakung mnunggu mase ntuk gugur. rnduku pd dia jgk tidak thenti. dan ia slari dgn nafasku ini. tp..aku sudah biase dan tlalu biase ntukku mgeluh dan tangisi. biarlah.. aku ingin brubah. mjadi org yg myenangkan ntuknya. bkn org yg mgusutkan. aku dtg kpdny bl die perlukan aku. aku pergi bila die mahu bsendirian. biarlah hatiku perit mghadapi smua ini. ap yg pnting dia bhagia. sudah ckup ntukku.

ntuk ap ku tangisi rndu yg tiada phujung. tiada titik ntuk smua ini. ianya baru bmula. hatiku harus hadapi. doaku..moga aku tabah ats sgala ujian dariNYA. aku yakin. ini smua ada hkmahnya. krn DIA tidak akan mguji org yg lemah. aku insan tpilih. itu doaku. snyumanku, tawaku tidak akan mati. hati ku tidak akan kontang. slagi aku bersamaNYA. biarlah hati mjerit hiba. abah ma mek..RINDUUUUUUUUUUUUUUUUU
air mateku mnitis jua. tidak ttahan rasenye. tp sakit rseny bila tidak mmpu mlepaskan sendu.














































sgt suke pic nih...
sgigih mana kita mnampal @pon mcuba ntuk mcari ssuatu bg mhapuskan duka kita ianya ttp tidak cntik dan indah.
hanya masa yg akan mrubah sgalanya.

No comments:

Post a Comment